صندوق قرض الحسنه شهیدان اله پرست

صندوق قرض الحسنه فامیلی شهیدان اله پرست

صندوق قرض الحسنه شهیدان اله پرست

صندوق قرض الحسنه فامیلی شهیدان اله پرست

درباره بلاگ
صندوق قرض الحسنه شهیدان اله پرست

صندوق قرض الحسنه شهیدان اله پرست


با الهام از تعالیم عالیه اسلام و با هدف غیر انتفاعی، جهت ارائه تسهیلات قرض الحسنه و توسعه فرهنگ اسلامی سنت قرض الحسنه برای رفع نیازهای ضروری اعضاء در سال ۱۳۸۷ با مشارکت تعدادی از خانواده ها تاسیس گردید.

آخرین نظرات

تاریخ شهادت حضرت فاطمه در تقویم قمری

 

شهادت حضرت فاطمه در تقویم قمری برابر است با الثلاثاء ، ۳ جمادی الثانی ۱۴۴۴
۳ / ۶ / ۱۴۴۴

 

تاریخ و زمان دقیق ایام فاطمیه 1401

 

پنجشنبه 17 آذر ماه 1401 شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

 

مراسم ایام فاطمیه جمعاً ۶ روز می‌باشد، ۳ روز در ماه جمادی‌الاول و ۳ روز در ماه جمادی‌الثانی. فاطمیّه اول از ۱۳ تا ۱۵ جمادی‌الاول است و فاطمیّه دوم از سوم تا پنجم جمادی‌الثانی می‌باشد که شیعیان به عزاداری برای فاطمه دختر پیامبر اسلام می‌پردازند

 

تاریخ دقیق روز شهادت حضرت فاطمه

روز شهادت حضرت زهرا ۱۴۰۱

روز شهادت حضرت زهرا 1401
 

روز شهادت حضرت زهرا ۱۴۰۱

روز شهادت حضرت زهرا ۱۴۰۱ مصادف با سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱، ۳ جمادی الثانی ۱۴۴۴ و ۲۷ دسامبر ۲۰۲۲ است.

حضرت زهرا سلام الله علیها دختر پیامبر اسلام محمد بن عبدالله و خدیجه بنت خُوَیلد است. ایشان در بیستم جمادی الثانی سال پنجم پس از بعثت در مکه مکرمه به دنیا آمد. حضرت زهرا سلام الله علیها یکی از پنج بانوی قدسی تاریخ جهان به شمار می‌رود و جایگاه بسیار رفیعی در دین اسلام دارد.

آن حضرت القاب زیادی داشته که می توان به صدّیقه، مُحَدَّثه، بَتول، سیدة نساء العالمین، منصوره، طاهره، مُطهّره، زَکیّه، مبارکه، راضیه و مرضیه اشاره کرد و از کنیه های ایشان می توان این موارد را برشمرد: اُمّ‌اَبیها، اُم‌الائمه، ام‌الحسن، ام‌الحسین و ام‌المحسن.

روز شهادت حضرت زهرا ۱۴۰۱

روز شهادت حضرت زهرا 1401
 

روز شهادت حضرت زهرا ۱۴۰۱

در چند ماه پایانی زندگی حضرت زهرا حوادث ناگواری برای او اتفاق افتاد؛ چنانکه گفته شده در این دوره هیچ کس زهرا سلام الله علیها را خندان ندید. درگذشت پیامبر، ماجرای سقیفه، غصب خلافت، مصادره فدک توسط ابوبکر و خواندن خطبه فدکیه در حضور صحابه مهم‌ترین وقایع پایانی زندگی اوست.

حضرت فاطمه در کنار امام علی یکی از مخالفان اصلی شورای سقیفه و خلافت ابوبکر بود؛ به همین دلیل مورد تهدید دستگاه خلافت قرار گرفتند که نمونه‌ آن تهدید به آتش زدن خانه فاطمه است. بیعت نکردن امام علی و مخالفان ابوبکر و تحصن آنان در خانه فاطمه موجب شد یاران خلیفه به خانه او حمله کنند و در این هجوم فاطمه به سبب ممانعت از بردن علی برای بیعت اجباری با ابوبکر آسیب دید و فرزندش سقط شد. (و لعنت الله علی القوم الظالمین)

حضرت زهرا سلام الله علیها پس از این واقعه در بستر بیماری افتاد و پس از مدت کوتاهی به شهادت رسید.

بر اساس گزارش ابن عبدربّه، از عالمان اهل سنت در قرن سوم و چهارم قمری، پس از مطلع شدن ابوبکر از تحصن مخالفانش در خانه حضرت فاطمه، دستور داد به آنجا حمله کنند و جمع مخالفان را بر هم بزنند و در صورت مقاومت، با آنان وارد جنگ شوند.

عمر به همراه عده‌ای به سوی خانه حضرت زهرا رفت و از تحصن‌ کنندگان خواست از خانه بیرون بیایند؛ سپس تهدید کرد در صورت سرپیچی از دستورش، خانه را آتش می‌زند. (ابن عبدربّه اندلسی، العقد الفرید، دارالکتب العلمیة، ۱۴۰۹ق، ج۵، ص۱۳.)

عمر به همراه دیگر مهاجمان با خشونت وارد خانه شدند. در این میان، حضرت فاطمه مهاجمان را تهدید کرد که اگر از خانه بیرون نروند به خدا شکایت خواهد کرد. (یعقوبی، تاریخ یعقوبی، دارصادر، ج۲، ص۱۰۵.)

از این رو مهاجمان خانه را ترک کردند و به جز علی و بنی‌هاشم همه تحصن‌ کنندگان را به مسجد بردند تا با ابوبکر بیعت کنند. (ابن‌ ابی‌الحدید، شرح نهج‌ البلاغه، ۱۳۷۸ق، ج۲، ص۲۱.)

روز شهادت حضرت زهرا ۱۴۰۱

روز شهادت حضرت زهرا 1401

روز شهادت حضرت زهرا ۱۴۰۱

حضرت زهرا سلام الله علیها پس از مدتی بیماری ناشی از صدمات جسمی که در حوادث پس از رحلت پیامبر متحمل شد، در سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسید.

درباره تاریخ شهادت اختلاف نظر وجود دارد و از چهل شب پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم تا هشت ماه پس از آن ذکر شده است. مشهورترین قول نزد شیعه، سوم جمادی الثانی است؛ یعنی نود و پنج روز پس از رحلت پیامبر. مستند این قول روایتی از امام صادق علیه السلام است. بر اساس دیدگاه‌های دیگر، هفتاد و پنج روز پس از رحلت پیامبر (۱۳ جمادی‌الاول) نیز ذکر شده است.

روز شهادت حضرت زهرا ۱۴۰۱

روز شهادت حضرت زهرا 1401
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی